Úvod
Kurzy
O projektu
Kontakt
Test - Modul pro koordinátory žákovského parlamentu na ZŠ
VP 2
Vaše údaje
Jméno
Přijmení
E-mail
Tel. číslo
Škola
Datum narození
1.) Školní parlament by měl fungovat na základě jakého principu?
totality
autokracie
demokracie
demokratury
2.) Které z tvrzení necharakterizuje činnost školního parlamentu?
komunikovat s vedením školy
komunikovat s pedagogickými pracovníky
udílet kázeňské postihy problémovým žákům
předkládat připomínky a náměty ze tříd
3.) Která osoba může vykonávat funkci koordinátora školního parlamentu?
ředitel
učitel
rodič
všichni výše uvedení
4.) Která pomůcka není potřebná pro organizaci voleb do školního parlamentu?
plomba
hlasovací urna
plenta
hlasovací lístek
5.) Jakou činností je nejlepší začít činnost školního parlamentu?
zorganizovat celoškolní oslavu
vyvěsit jednací řád na nástěnkách školy
nakoupit potřebné materiální vybavení
zhodnotit činnost školního parlamentu
6.) Která z kategorií nepatří do SWOT analýzy?
vnější zdroje
silné stránky
slabé stránky
příležitosti
7.) Jak se jiným slovem nazývá proces sebehodnocení?
anotace
interakce
autoevaluace
asanace
8.) Rodiče a žáci mají právo zvolit školskou radu v jakém poměrném zastoupení?
polovinu
čtvrtinu
třetinu
pětinu
9.) Hodnocení činnosti školního parlamentu je vhodné provádět minimálně kolikrát ročně?
1x
2x
není potřeba provádět hodnocení
po každé schůzce
10.) Koordinátor musí být zejména dobrý (doplňte) ……
motivátor
psycholog
vůdčí typ
vše výše uvedené
11.) Žáci se v žákovském parlamentu učí?
dohadovat
komunikovat
spolu nemluvit
nespolupracovat
12.) Kdy můžeme volby organizovat?
na začátku nebo na konci školního roku
jen v únoru
na Vánoce
jen první dny v září
13.) Žákovský parlament nemůže rozhodovat o:
změnách známek členů žákovského parlamentu
změnách o zvelebování školy
plánovaných akcích
nákupu materiálních potřeb pro školu
14.) Co v překladu znamená demokracie?
vláda krále
vláda koordinátora
vláda lidu
vláda ředitele školy nebo v zastoupení zástupcem školy
15.) Memorandum je:
smlouva
ústava
povolení od vedení školy
souhlas
16.) Kdy si žáci ve školním parlamentu určí pravidla svého fungování?
práce se silnými a slabými stránkami problému, příležitostmi a hrozbami
využití tryskání myšlenek a staví do popředí kvantitu nad kvalitou
vychází z práce malých skupinek, které se postupně spojují ve větší celky
na prvním zasedání žákovského parlamentu
17.) Co to znamená agenda?
souhrn toho, co je potřeba udělat, zařídit
jinak se takto nazývá žákovský parlament
souhrn toho, co je potřeba probrat s vedením školy
agentura pro výběr koordinátorů
18.) Jaké máme druhy komunikace?
pouze verbální
pouze neverbální
verbální a neverbální
verbatilní a neverbatilní
19.) Za efektivní pomůcku na začátku fungování žákovského parlamentu považujeme:
SWERT analýzu
SWOT analýzu
SORT analýzu
SART analýzu
3 S – smysluplnost, spolupráce a svobodná volba
3 S – samospráva, samolibost, síla
3 P – pravda, píle, práce
3 P – práce, podnikavost, přátelství
20.) Kdo připravuje agendu?
ředitel školy
rodiče všech žáků, kteří jsou v žákovském parlamentu
nově přijatí žáci do žákovského parlamentu
předseda školního parlamentu s koordinátorem
s vedoucí školní kuchyně
s uklízečkami a školníkem
s vedením školy
s ministerstvem školství
21.) Kterou otázku si na začátku fungování ŽP nemusí koordinátor položit?
Proč žákovský parlament ve škole potřebujeme?
Znám velmi dobře všechny žáky v žákovském parlamentu?
Jak se vypořádat s averzí vedení školy, obavami kolegů a lhostejností žáků?
Jaké jsou nejpalčivější problémy, které by měl žákovský parlament řešit?